- Najpopularniejszy kanał grupy - TVN - utrzymał pozycję lidera w zestawieniu Big5 z udziałem na poziomie 8,7% w widowni komercyjnej;
- W lutym stacja TVN24 zanotowała kolejny rekord oglądalności, osiągając w grupie wszystkich widzów udział na poziomie 6,96% co stanowi najlepszy wynik w historii stacji dla tego miesiąca;
- W minionym miesiącu grupa TVN Warner Bros. Discovery jako jedyna w branży zanotowała wzrost w udziale widowni rok do roku;
- Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 43,3% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona TVN24.pl – została odwiedzona przez ponad 12,3 mln Realnych Użytkowników;
- Ogromny sukces odniosła polska premiera filmu „Diuna: Część druga”. W trakcie pierwszego weekendu koprodukcja Warner Bros. Discovery i Legendary Pictures przyciągnęła do kin aż 446 tys. widzów, czyli prawie dwa razy więcej niż w przypadku pierwszej części.
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży telewizyjnej w lutym
W lutym TVN Warner Bros. Discovery zdominował branżę i jako jedyny zanotował wzrost oglądalności w obu grupach docelowych. Łączny udział lidera w grupie komercyjnej osiągnął poziom 24,5%, co oznacza wzrost o 3,3% rok do roku.
Udział największych grup medialnych w lutym 2024 r. w widowni komercyjnej 20-54
W lutym kanał TVN utrzymał swoją dominację wśród tradycyjnie największych stacji telewizyjnych w Polsce i zajął pierwsze miejsce w zestawieniu Big5 z udziałem na poziomie 8,7% w grupie komercyjnej. Stacja TVN7 zamyka stawkę z wynikiem na poziomie 3,9% w widowni komercyjnej.
Udział stacji Big5 w lutym 2024 r. w grupie komercyjnej 20-54
Wyniki oglądalności naszych stacji w lutym pokazują naszą silną dominację na rynku mediów. Nasze wejście w 2024 rok było mocne pod każdym względem, dzięki czemu zanotowaliśmy wzrosty w obu grupach demograficznych. W lutym wyemitowaliśmy pierwsze odcinki nowych formatów z naszej wiosennej ramówki, takie jak trzecia odsłona programu „Autentyczni” oraz emocjonujące show „The Traitors. Zdrajcy”, którego premiera osiągnęła imponujący udział w widowni komercyjnej na poziomie niemal 14%. Przed nami wyjątkowy marzec i kolejne nowości z wiosennej ramówki, które będziemy wprowadzać na nasze anteny w kolejnych tygodniach
W poprzednim miesiącu najchętniej oglądanym programem z portfolio TVN było wydanie „Faktów” z 21 lutego 2024 r. - serwis informacyjny osiągnął tego dnia udział w widowni komercyjnej na poziomie 22,9%. Drugie i trzecie miejsce w zestawieniu popularności zajęły transmisje zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w Willingen (SHR 20-54: 12,5%) oraz Lake Placid (SHR 20-54: 11,9%).
„Dzień dobry TVN” niezmiennie utrzymał pozycje lidera w swojej kategorii. W lutym program był najpopularniejszym wyborem widzów w grupie komercyjnej w dni robocze, a w wydaniach weekendowych zajął pierwsze miejsce w obu grupach demograficznych.
Rekordowy wzrost oglądalności stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery
W lutym najpopularniejszym serwisem informacyjnym w Polsce były „Fakty”. Łączny wynik udziału w widowni na wszystkich kanałach, na których emitowano program – TVN i TVN24BiS – wyniósł aż 23,5% w grupie demograficznej 20-54.
Luty przyniósł nowe rekordy oglądalności dla kanału TVN24, który kolejny miesiąc z rzędu dominował w swojej kategorii. Stacja TVN24 była najchętniej oglądaną w grupie wszystkich widzów i osiągnęła udział w rynku na poziomie niemal 7%. W widowni komercyjnej udział kanału wyniósł 4,4%, co stanowi najwyższy wynik wśród wszystkich stacji informacyjnych w Polsce.
Udział wszystkich stacji w Polsce w lutym 2024 r. w grupie wszystkich widzów
W minionym miesiącu większą oglądalność zanotowała także stacja TVN24 BiS, której widownia rok do roku wzrosła o 7,4% w grupie wszystkich widzów. W widowni komercyjnej stacja odnotowała udział na poziomie 0,4%, a w grupie wszystkich widzów 0,6%.
Najchętniej odwiedzanym w minionym miesiącu portalem informacyjnym był tvn24.pl – ponad 7,8 mln Realnych Użytkowników odwiedziło stronę w poszukiwaniu rzetelnych informacji. W swojej kategorii TVN Warner Bros. Discovery wyprzedził takie strony jak: wyborcza.pl, rmf24.pl, a także portal polsatnews.pl.
TVN Warner Bros. Discovery wygrywa w sporcie
Kanał Eurosport 1 osiągnął w lutym najlepszy wynik oglądalności w grupie wszystkich widzów w kategorii stacji sportowych z udziałem na poziomie 0,7%. Sukces zapewniły stacji zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a najpopularniejsza transmisja z dnia 4 lutego zanotowała 9,7% udziału w widowni w grupie 4+.
Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery
W lutym portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max oraz Player – miało niemal 5,4 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu największą popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły: „Diuna”, której zainteresowanie wzrosło w związku z premierą kinową drugiej części sagi, a także „Detektyw” oraz „Bez litości 3: Ostatni rozdział”. W lutym w Playerze użytkownicy najchętniej wybierali program „Królowa przetrwania” oraz transmisje TVN i TVN24.
Rekordy popularności produkcji Warner Bros. Discovery w kinach
W lutym odbyła się polska premiera długo wyczekiwanego filmu „Diuna: Część druga”. W weekend otwarcia ekranizacja powieści Franka Herberta przyciągnęła do kin w całej Polsce aż 446 tys. widzów, czyli prawie dwa razy więcej niż jej pierwsza część. Tym samym jest to największe otwarcie filmu w Polsce w 2024 r. Z wynikiem ponad 2,7 mln dolarów Box Office Polska znalazła się na 9. miejscu na świecie. W lutym miała miejsce także premiera prequelu kultowej komedii - „Sami swoi. Początek” w reżyserii Artura Żmijewskiego. Koprodukcję TVN Warner Bros. Discovery w 2 tygodnie obejrzało ponad 500 tys. widzów. Niezmiennie rosła oglądalność króla styczniowego Box Office – w lutym widownia kolejnej koprodukcji lidera rynku medialnego, „Akademia Pana Kleksa”, dobiła do ponad 2,8 mln widzów.
TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu
W lutym wszystkie platformy i strony internetowe z portfolio TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez niemal 12,3 milionów Realnych Użytkowników, co stanowi 43,3% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl osiągnął udział na poziomie 30%. Pozostałe portale TVN Warner Bros. Discovery również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu. Udział w rynku portalu TVN.pl sięgnął poziomu 13%, HBO MAX 8,7%, a Player 8,9%. Łącznie w lutym platformy VOD należące do portfolio spółki zajęły drugą pozycję w zestawieniu platform streamingowych/VOD.