- TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – zajął pierwsze miejsce w rankingu Big5 za 2023 r. z SHR na poziomie 8,5% w grupie 20-54, tym samym był najchętniej oglądanym kanałem w zeszłym roku w Polsce przez widzów w wieku 20-54 lat.
- Wszystkie kanały FTA lidera rynku medialnego zanotowały wzrost udziału w widowni komercyjnej rok do roku – TVN7 o 5,2%, TTV o 3,5%, Metro o 2,6% oraz TVN o 0,1%.
- TVN24 był w 2023 r. najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce w obu grupach demograficznych, z SHR na poziomie 5,8% w widowni 4+ i 3,8% w grupie 20-54. Kanał odnotował wzrost udziału w widowni o 2,1% w grupie wszystkich widzów i 1,6% w grupie komercyjnej rok do roku. W grudniu TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem w kraju (SHR 4+: 7,4%).
- Portale internetowe TVN Warner Bros. Discovery dotarły w 2023 roku do średnio 49,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce, co jest rekordowym wynikiem w historii grupy od początku jej obecności w Internecie. Najwyższy wynik dotarcia zanotowano w październiku - podczas okresu wyborczego portale grupy odwiedziło 55,8% wszystkich Internautów w kraju.
- Największą popularnością wśród wszystkich portali w grupie cieszyła się strona tvn24.pl – w minionym roku odwiedzało ją średnio ponad 10 mln Realnych Użytkowników miesięczne, czyli 34,2% Internautów w kraju. Był to rekordowo wysoki wynik dotarcia portalu newsowego TVN Warner Bros. Discovery. Najwięcej Realnych Użytkowników odwiedziło portal w październiku - informacji związanych m.in. z wyborami szukało wtedy ponad 13,2 mln osób.
- Platformy streamingowe TVN WBD – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miały w ubiegłym roku średnio 6,5 mln Realnych Użytkowników. W najlepszych miesiącach dotarcie portfolio streamingowego grupy wynosiło nawet 7,6 mln osób. Ten wynik zapewnił TVN Warner Bros. Discovery drugą pozycję na rynku w tej kategorii.
TVN Warner Bros. Discovery z najlepszymi wynikami oglądalności w 2023 roku
Rok 2023 był dla TVN Warner Bros. Discovery udany – spółka po raz kolejny utrzymała pozycję lidera rynku medialnego. Portfel kanałów telewizyjnych grupy uzyskał najwyższy udział w rynku, na poziomie 24%.
Udział największych grup medialnych w 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54
Stacja TVN (SHR: 8,5%) kolejny rok zdobyła podium w rankingu popularności wśród widzów w grupie komercyjnej i tym samym zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu Big 5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych. TVN7 zamknęło stawkę z udziałem w widowni w grupie demograficznej 20-54 na poziomie 4,04%. Zarówno TVN i TVN7, jak i dwie pozostałe stacje z portfolio kanałów FTA należących do lidera rynku medialnego zanotowały wzrost udziału w widowni komercyjnej rok do roku – TVN7 o 5,2%, TTV o 3,5%, Metro o 2,6%, a TVN o 0,1%. Jest to wyjątkowe dokonanie biorąc pod uwagę obserwowane na rynku trendy.
Udział stacji Big5 w 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54
W minionym roku największą popularnością wśród widzów stacji TVN cieszyły się skoki narciarskie. Puchar Świata w skokach narciarskich – Turniej Czterech Skoczni w Bischofshofen obejrzało 6 stycznia 2023 roku niemal 3,4 mln osób (SHR 4+: 26%). Drugie miejsce w zestawieniu najchętniej oglądanych propozycji ramówkowych zajęły zmagania skoczków narciarskich w Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen – niemal 3,2 mln osób (SHR 4+: 26,1%) oglądało 1 stycznia 2023 roku transmisję i wspólnie kibicowało sportowcom. Trzecim programem, który zdobył w minionym roku największą widownię były „Fakty”, których wydanie z dnia 5 lutego obejrzało ponad 3,1 mln widzów (SHR 20-54: 22,7%).
To był dla nas naprawdę dobry rok. Mimo wielu wyzwań utrzymaliśmy jako grupa pozycję numer jeden na rynku kanałów liniowych, jednocześnie intensywnie pracując nad rozwojem oferty streamingowej i zwiększeniem zasięgu naszych serwisów digitalowych. Jesteśmy liderem rynku zarówno w segmencie rozrywki, jak i informacji, co pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość, niezależnie od zmieniających się potrzeb widzów.Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations w TVN Warner Bros. Discovery.
TVN Warner Bros. Discovery zdominował kategorię news
"Fakty" TVN w 2023 roku znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" TVN wyniósł 32% w kategorii ogólnej 4+. Z kolei w grupie wiekowej 20-54 lat "Fakty" TVN w minionym roku miały 32,5% udziału w rynku. Wyniki te obejmują zarówno TVN, TVN24, jaki i TVN24 BiS.
Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla głównego kanału newsowego w portfolio TVN Warner Bros. Discovery. W analizowanym okresie TVN24 odnotował najwyższe wyniki udziału w swojej historii w obu grupach demograficznych (SHR 4+: 5,8%; SHR 20-54: 3,8%). Kanał ten był drugi w grupie wszystkich widzów pod względem oglądalności w całym portfolio TVN Warner Bros. Discovery, ustępując jedynie antenie głównej TVN. W grupie komercyjnej stacja zajęła trzecie miejsce w zestawieniu popularności zaraz za TVN oraz TVN7. Ponadto w grudniu 2023 r. TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem w kraju w grupie wszystkich widzów z udziałem w widowni na poziomie 7,4%.
Całe portfolio newsowe TVN Warner Bros. Discovery, obejmujące TVN24 i TVN24 BiS, ugruntowało swoją pozycję niekwestionowanego lidera kategorii newsowej w kraju, osiągając łączny SHR 4+ na poziomie 6,3%.
Największą widownię na TVN24 w minionym roku przyciągnęły obrady Sejmu z 11 grudnia, kiedy wskazano kandydata na Premiera – wybór Donalda Tuska na Prezesa Rady Ministrów oglądało na antenie TVN24 ponad 2,3 mln osób (SHR 4+: 19,9%). Drugą pod względem liczebności grona widzów była konferencja prasowa Prezydium Sejmu dnia 12 grudnia – niemal 2 mln widzów śledziło wtedy kanał TVN24.
Portal tvn24.pl w 2023 roku odwiedzało średnio ponad 10,1 milionów Realnych Użytkowników miesięcznie. Najlepszy wynik strona osiągnęła w październiku i pobiła swój rekord – portal odwiedziło 44,5% Internautów, czyli ponad 13,2 mln Realnych Użytkowników.
Programy śniadaniowe i kanały lifestyle’owe liderami swoich kategorii w 2023 roku
TVN Style w 2023 roku wygrała z konkurencją w kategorii kanałów lifestylowych. W minionym roku osiągnęła udział w widowni na poziomie 0,4% wśród widzów w wieku 20-54. Program "Dzień Dobry TVN" również był liderem swojej kategorii – wydania weekendowe "śniadaniówki" zdobyły największy udział zarówno w widowni 4+ (SHR: 8,3%), jak i 20-54 (SHR: 10,5%).
Świetnie wyniki platform OTT grupy medialnej
W 2023 roku portfolio VOD Warner Bros. Discovery w Polsce – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało średnio miesięcznie 6,5 mln Realnych Użytkowników. W najlepszych okresach minionego roku serwisy streamingowe TVN Warner Bros. Discovery docierały nawet do 7,6 mln Realnych Użytkowników.
Rekordowe wyniki TVN Warner Bros. Discovery w digitalu
W 2023 roku TVN Warner Bros. Discovery osiągnął wysokie zasięgi stron w polskim Internecie. Wszystkie platformy i strony internetowe w portfolio spółki odwiedzało każdego miesiąca średnio 49,4% wszystkich Internautów w Polsce, czyli ponad 14,6 milionów Realnych Użytkowników. Najwyższy wynik dotarcia online spółka zanotowała w październiku - podczas okresu wyborczego portale grupy odwiedziło 55,8% wszystkich Internautów w kraju. Był to rekordowy wynik w historii obecności TVN Warner Bros. Discovery w sieci. W minionym roku portal TVN24.pl docierał średnio do 34,2% Internautów miesięcznie. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały wysokie średnie miesięczne wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl 17,7%, dziendobry.tvn.pl 12,7%, Player 9,9%, HBO Max 11,1% oraz VOD.pl 3,8%. Platformy VOD TVN WBD zajęły drugą pozycję w zestawieniu popularności w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” w 2023 roku.