TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku w 2022 roku

W 2022 roku TVN Warner. Bros. Discovery po raz kolejny utrzymała pozycję lidera w zestawieniu nadawców na polskim rynku telewizyjnym. W minionym roku TVN WBD osiągnęła udział na poziomie 24,8% w widowni komercyjnej. W ramach grupy Big5 prym wiodła stacja TVN ze średnim SHR wynoszącym 8,8% w grupie 16-49. Portfolio kanałów newsowych nadawcy – TVN24 oraz TVN24 BiS – zdominowało konkurencję w kategorii news z udziałem w widowi na poziomie 6,3% w grupie wszystkich widzów. TVN Style utrzymało swoją pozycję lidera w kategorii lifestyle z SHR na poziomie 0,6% w grupie komercyjnej. Serwisy VOD grupy medialnej na koniec 2022 roku przyciągnęły niemal 7 mln realnych użytkowników.

TVN WARNER BROS. DISCOVERY Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI OGLĄDALNOŚCI W 2022 ROKU

Rok 2022 był dla nadawcy udany. Portfel nowej grupy medialnej – po połączeniu Discovery z WarnerMedia na początku roku – uzyskał najwyższy udział w rynku, na poziomie 24,8%. TVN Warner Bros. Discovery tym samym utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej.

Udział największych grup medialnych w 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49

Stacja TVN (SHR: 8,8%) kolejny rok rzędu była najchętniej oglądanym kanałem w grupie komercyjnej w ramach Big 5, czyli tradycyjnie największych stacji telewizyjnych. TVN7 zamknęło stawkę z udziałem w widowni w grupie demograficznej 16-49 na poziomie 3,9%.

W minionym roku produkcjami, które cieszyły się największą popularnością wśród widzów stacji TVN były „Fakty” – których wydanie z dnia 23 stycznia obejrzało niemal 3,3 mln osób (SHR 16-49: 22,5%) – koncert „Razem z Ukrainą”, który tylko na tym kanale miał niemal 2,8 mln widownię (SHR 16-49: 18,6%) oraz Puchar Świata w skokach narciarskich – Turniej Czterech Skoczni w Oberstdorfie 29 grudnia oglądało ponad 2,6 mln widzów (SHR 4+: 20,8%).

To był dla nas bardzo dobry rok. Dzięki powstaniu Warner Bros. Discovery, którego jesteśmy częścią, mamy nowe możliwości m.in. w zakresie pokazywania naszym widzom wyjątkowych historii czy poszerzania naszej biblioteki treści. Aż cztery kanały z naszego portfolio znalazły się na liście top 10 najchętniej oglądanych stacji w 2022 roku, a nasz główny kanał TVN jest na czele tego zestawienia. Co ważne, potwierdziliśmy również pozycję numer jeden na komercyjnym rynku jako grupa medialna. Utrzymujemy pozycję lidera wśród liniowych kanałów, jednocześnie inwestując coraz więcej w rozwój oferty VOD i budując coraz większą widownię online’ową, co udowadniają świetne wyniki.

DOMINACJA TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWS

W 2022 roku najwyższe wyniki udziału w widowni komercyjnej w swojej historii zanotowały kanały informacyjne TVN Warner Bros. Discovery. Stacja TVN24 w minionym roku odnotowała wzrost w grupie komercyjnej o 15% względem roku poprzedniego. Kanał był najchętniej wybieranym w swojej kategorii zarówno wśród widowni 4+, jak i 16-49 – z udziałem na poziomie odpowiednio 5,6% oraz 3,5%. Wynik ten dał stacji trzecie miejsce w zestawieniu oglądalności kanałów całego portfolio TVN Warner Bros. Discovery, za anteną główną TVN i TVN7. Widownia komercyjna stacji TVN24 BiS wzrosła o 70% rok do roku i osiągnęła poziom 0,5%. Portfolio newsowe TVN Warner Bros. Discovery – TVN24 i TVN24 BiS – to bezapelacyjny lider 2022 roku tej kategorii w kraju (łączny SHR 4+: 6,3%).

Największą widownię na TVN24 w minionym roku przyciągnęły programy specjalne z 24 lutego komentujące wojnę w Ukrainie – „Kropkę nad i” tego dnia obejrzało niemal 1,5 mln osób (SHR 16-49: 10,8%), relację z przemówienia Prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena zobaczyło niemal 1,5 mln widzów (SHR 16-49: 10,6%), a wydanie specjalne „Tak jest” obejrzało ponad 1,3 mln osób (SHR 16-49: 10,9%). Udowadnia to, że stacje newsowe TVN Warner Bros. Discovery są dla Polek i Polaków pierwszym wyborem i źródłem rzetelnych informacji związanych z agresją Rosji na Ukrainę.

POLACY CHĘTNIE OGLĄDAJĄ PROGRAMY ŚNIADANIOWE I KANAŁY LIFESTYLE’OWE TVN WARNER BROS. DISCOVERY

TVN Style w 2022 roku nie miała sobie równych wśród kanałów lifestylowych. W minionym roku wygrała z konkurencją w grupie komercyjnej i osiągnęła udział w widowni na poziomie 0,6%. Największymi hitami stacji okazały się program „Jestem z Polski”, relacja specjalna po finale 11. sezonu Top Model oraz „Inspirujące kobiety”.

W ubiegłym roku Dzień Dobry TVN był najpopularniejszym programem śniadaniowym w Polsce – wydania w dni robocze osiągnęły średni udział w widowni komercyjnej na poziomie 9,1%. W weekendy „śniadaniówka” dominowała zarówno w widowni 4+ (SHR: 8,1%), jak i 16-49 (SHR: 10,3%).

ŚWIETNE WYNIKI SERWISÓW VOD GRUPY MEDIALNEJ

HBO Max oraz Player zamknęły rok z łącznie niemal 7 mln Realnych Użytkowników, co dało połączonemu portfolio VOD Warner Bros. Discovery drugą pozycję na rynku w Polsce. Największymi hitami zeszłego roku w HBO Max były “Ród Smoka” – czyli prequel słynnego serialu „Gra o Tron” – “Batman” oraz “Diuna”. Największą popularnością w analogicznym okresie w Playerze cieszyły się produkcje Player Original: “Skazana”, “Behawiorysta” oraz “Chyłka”.