TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w listopadzie

Aktualnie czytasz: TVN Warner Bros. Discovery liderem rynku medialnego w listopadzie
W listopadzie TVN Warner Bros. Discovery pozostał niekwestionowanym liderem na rynku mediów. W listopadzie grupa TVN WBD wykorzystała potencjał całego portfolio, obejmującego telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych, co zaowocowało jej wyjątkową przewagą na rynku. W minionym miesiącu udział wszystkich stacji telewizyjnych spółki w widowni komercyjnej sięgnął 24,1%.
  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – zdominował ranking Big5 z SHR na poziomie 8,3% w grupie 20-54.
    • Widownia kanału TVN7 wzrosła o 12,6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r.
      • TVN24 był w listopadzie najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce w obu grupach demograficznych, z SHR na poziomie 7,2% w widowni 4+ i 4,7% w grupie 20-54. To drugi najwyższy udział w widowni w historii stacji po rekordowym październiku 2023 r. Kanał odnotował wzrost udziału w widowni o 54% w grupie komercyjnej i 41,8% w grupie wszystkich widzów rok do roku.
        • Portale internetowe TVN WBD dotarły w minionym miesiącu do 48,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Największą popularnością cieszyła się strona tvn24.pl – została odwiedzona przez niemal 10 mln Realnych Użytkowników.
          • Platformy streamingowe TVN WBD – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miały w listopadzie 6,3 mln Realnych Użytkowników. Ten wynik zapewnił TVN WBD drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

            TVN Warner Bros. Discovery na czele zestawienia oglądalności w listopadzie

            TVN Warner Bros. Discovery utrzymał dominującą pozycję w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 24,1% udziału w rynku.

            Udział największych grup medialnych w listopadzie 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54

            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement
            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement

            Stacja TVN z udziałem 8,3% wśród widzów w wieku od 20 do 54 lat znalazła się na podium zestawienia tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Stacja TVN7 zamknęła ranking z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 4%. “Siódemka” zwiększyła swój udział w rynku o 12,3% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

            Udział stacji Big5 w listopadzie 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement
            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement
            Listopad potwierdził, że jesienny sezon należał do nas. W komercyjnej grupie odbiorców zarówno TVN wśród wszystkich kanałów telewizyjnych, TVN24 wśród kanałów informacyjnych, jak i cała grupa TVN WBD nie mają sobie równych. Szczególnie imponująco wyglądają wyniki kanałów i programów informacyjnych. Oczywiście jest to związane z niesłabnącym zainteresowaniem wydarzeniami politycznymi, ale jest to również wyraz tego, że to właśnie w naszych kanałach widzowie szukają tego przekazu, bo ufają pracy zespołu TVN24. Nasza oferta cyfrowa rośnie w siłę zarówno na platformach streamingowych, jak i w mediach społecznościowych i serwisach internetowych.
            Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

            Programem, który cieszył się największą popularnością wśród widzów stacji TVN w minionym miesiącu były „Fakty”. Wydanie programu informacyjnego z dnia 19 listopada obejrzało ponad 2,9 mln osób (SHR 4+: 21,47%). Drugą najchętniej wybieraną propozycją w listopadowej ramówce był magazyn interwencyjny „Uwaga!”, którego odcinek z 30 listopada zgromadził przed ekranami prawie 1,7 mln widzów (SHR 4+: 13%). Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się konkurs Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Ruce, który w sobotę 25 listopada obejrzało 1,5 mln osób (SHR 4+: 14,7%).

            W listopadzie program śniadaniowy stacji TVN był chętnie wybierany przez widzów. „Dzień Dobry TVN” był liderem swojej kategorii wśród widowni komercyjnej w dni robocze (SHR 20-54: 8,7%), z kolei wydania weekendowe cieszyły się większą popularnością niż konkurencyjne w obu grupach demograficznych, osiągając udziały na poziomie 8% wśród widowni 4+ oraz 9,9% wśród widzów w wieku 20-54.

            Świetne wyniki stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

            TVN24 kolejny miesiąc był trzecim najchętniej oglądanym kanałem w grupie wszystkich widzów spośród wszystkich dostępnych w Polsce. W grupie komercyjnej uplasował się na piątym miejscu zestawienia. Stacja nie miała sobie równych w zestawieniu oglądalności kanałów informacyjnych w kraju.

            Udział stacji Big5 w listopadzie 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement
            02:00-25:59, Live + VOSDAL, Nielsen Audience Measurement

            "Fakty" TVN w listopadzie były najchętniej oglądanym programem informacyjnym. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" TVN wyniósł 22% w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej 20-54 lat "Fakty" TVN osiągnęły 23% udziału w rynku.

            Kanał TVN24 osiągnął w listopadzie drugi najwyższy wynik oglądalności oglądalność w grupie wszystkich widzów w swojej historii (SHR 4+: 7,3%) po rekordowym wyborczym październiku 2023 r. W minionym miesiącu stacja była również najpopularniejsza w swojej kategorii wśród widzów 20-54 (SHR: 4,7%). TVN24 BiS w listopadzie zanotowała udział w grupie wszystkich widzów na poziomie 0,5%, a w grupie komercyjnej 0,3%. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 7,7% udziału w grupie wszystkich widzów.

            Portal tvn24.pl był najchętniej odwiedzanym portalem newsowym stacji telewizyjnych. W listopadzie odwiedziło go niemal 10 milionów użytkowników. W kategorii informacje i publicystyka wyprzedził m.in. Interia.pl, gazeta.pl czy wyborcza.pl.

            Sukces platform VOD Warner Bros. Discovery

            W listopadzie portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało 6,2 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły „Rick and Morty”, „Blue Beetle” oraz „65”. Na Playerze szczególnym zainteresowaniem cieszyły się: „Skazana”, „Hotel Paradise Extra” oraz „Top Model”.

            TVN Warner Bros. Discovery z doskonałymi wynikami w digitalu

            Listopad był dla TVN Warner Bros. Discovery udany także jeśli chodzi o zasięg stron grupy w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe w portfolio spółki zostały odwiedzone przez ponad 14,4 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 48,4% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 33,4% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały wysokie wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl 17,2%, dziendobry.tvn.pl 11,4%, Player 10%, HBO Max 10% oraz VOD.pl 4,1%. Platformy VOD TVN WBD zajęły drugą pozycję w zestawieniu popularności w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” w listopadzie.

            podziel się: