TVN Warner Bros. Discovery w tegorocznym badaniu Wavemaker “Aktywizm marek” uplasował się na drugim miejscu rankingu – najwyższym w historii badania i równocześnie najlepszym wśród wszystkich polskich marek wskazanych przez ankietowanych. Blisko 16,8% badanych postrzega właśnie TVN jako markę aktywnie wspierającą społeczność LGBTQ+ w Polsce. Tak wysoki wynik pozwolił grupie medialnej na awans o jedną pozycję względem zeszłorocznego rankingu.
TVN Warner Bros. Discovery od lat aktywnie informuje oraz działa na rzecz uwrażliwienia odbiorców na sytuację społeczności LGBTQ+, podnosząc w publicznej debacie m.in. problem dyskryminacji mniejszości seksualnych w Polsce. Grupa wyraża wsparcie dla społeczności LGBTQ+ poprzez swoje programy informacyjne i rozrywkowe, produkcje fabularne oraz działania wewnętrzne.
W marcu tego roku swój debiut na antenie TVN miał między innymi przełomowy na skalę Polski program “Czas na show. Drag me out”. Produkcja przybliża widzom barwny, queerowy świat sztuki drag, który łączy w sobie elementy rozrywki, sztuki oraz ekstrawaganckiego performance'u. To najnowszy format promujący inkluzywność i różnorodność w portfolio TVN Warner Bros. Discovery.
Rzetelne informowanie o sytuacji społeczności LGBTQ+, dyskryminacji i wykluczeniu stanowią nieodłączną część realizacji misji dziennikarskiej. Dzięki głośnym reportażom takim jak cykl Piotra Jaconia „Wszystko o moim dziecku” i „Wszystko o moim państwie” czy dokumencie “Queer w małym mieście” Tomasza-Marcina Wrony, kanał TVN24 dał ważny impuls do zmiany społecznej i poprawy sytuacji grup marginalizowanych.
TVN Warner Bros. Discovery stanowi ekosystem marek silnie zaangażowanych w poprawę sytuacji osób LGBTQ+. Pokazują to odważne i unikatowe lokalne produkcje, takie jak „Nago. Głośno. Dumnie” (Max), czy „Boylesque” (Max), w których pokazywane są różne odcienie życia osób ze społeczności.
Treści produkowane przez grupę medialną są owocem głębokich przekonań i działań podejmowanych aktywnie przez różnorodny zespół tworzący TVN Warner Bros. Discovery, w ramach którego od lat funkcjonuje grupa pracownicza „Diversity & Pride”. Organizacja zrealizowała m.in. obchody Miesiąca Różnorodności DEI Days, czyli serię wewnętrznych wydarzeń, warsztatów i spotkań w tematach dotyczących inkluzywności, doroczne obchody Miesiąca Dumy, uczestnictwo w projekcie #PowiedzCześćRóżnorodności, a także udział firmy w tegorocznej Paradzie Równości w Warszawie. W TVN Warner Bros. Discovery funkcjonuje również Rada DEI, składająca się z osób decyzyjnych z najważniejszych obszarów działalności grupy, podejmująca strategiczne decyzje wspierające transformację firmy w kierunku bycia liderem DEI w mediach.
Jako firma mówimy głosem naszych pracowników i widzów, którzy są otwarci na edukowanie się, rozwijanie i współtworzenie inkluzywnego społeczeństwa. Otwarcie sprzeciwiamy się dyskryminacji czy marginalizowaniu osób LGBTQ+ w Polsce. Robimy to z pełnym zaangażowaniem i na największą skalę w polskich mediach, docierając do milionów widzów i internautów. Tym bardziej cieszy nas, że po raz kolejny zajęliśmy miejsce na podium w rankingu marek wspierających społeczność LGBTQ+. Awans na drugie miejsce tego zestawienia wiele dla nas znaczy, bo jest to najlepszy dowód na skuteczność naszych działań
Efektem kompleksowych działań TVN Warner Bros. Discovery na rzecz społeczności LGBTQ+ jest tegoroczny, pierwszy Raport DEI, który opisuje całościowe zaangażowanie organizacji w promocję inkluzywności i różnorodności w kraju. Jest również zobowiązaniem do dalszego wsparcia osób LGBTQ+.