TVN Warner Bros. Discovery z najlepszymi wynikami na rynku medialnym w październiku

W październiku TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera rynku medialnego. W minionym miesiącu nadawca osiągnął udział na poziomie 25,1% w widowni komercyjnej. Stacje TVN Warner Bros. Discovery były najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów w grupie 20-54. Skala dotarcia grupy TVN WBD w październiku – obejmująca telewizję, streaming oraz cały ekosystem stron internetowych– zapewniła jej wyjątkową przewagę rynkową.
  • TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny TVN WBD – znalazł się na czele rankingu Big5 z SHR na poziomie 8,7% w grupie 20-54.
  • Kanał TVN7 zanotował wzrost widowni o 7% w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.
  • Kanał informacyjny TVN24 w październiku znalazł się na trzecim miejscu zestawienia wszystkich najchętniej oglądanych kanałów w Polsce w grupie demograficznej 4+. Stacja osiągnęła najlepszy wynik oglądalności w swojej historii w grupie wszystkich widzów oraz drugi najlepszy w grupie 20-54.
  • Kanał lifestyle’owy TVN Style uplasował się na pierwszym miejscu zestawienia oglądalności w swojej kategorii z udziałem w widowni komercyjnej na poziomie 0,4%.
  • Grupa odnotowała rekordowy zasięg w polskim Internecie – jej platformy i strony internetowe odwiedziło niemal 56% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal tvn24.pl odnotował rekordową liczbę Realnych Użytkowników – tylko minionego miesiąca dotarł do 13,2 mln osób. Platformy streamingowe TVN WBD - HBO Max, Player oraz VOD.pl - miały w październiku 6,4 mln Realnych Użytkowników. Tym samym grupa TVN WBD zajęła drugą pozycję na rynku w tej kategorii.

TVN Warner Bros. Discovery liderem oglądalności w październiku

TVN Warner Bros. Discovery utrzymał w minionym miesiącu pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 25,1% udziału w rynku.

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Udział największych grup medialnych w październiku 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Stacja TVN z udziałem 8,5% w widowni komercyjnej uplasowała się w październiku na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4,3%. “Siódemka” zanotowała 7% wzrostu udziału w widowni w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

02:00-25:59, Live + VOSDAL
Udział stacji Big5 w październiku 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54
02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement
To kolejny świetny miesiąc dla naszej grupy i choć to jeszcze nie koniec jesieni, myślę, że możemy już mówić o udanym sezonie. Oczywiście najbardziej spektakularne wyniki w październiku osiągały programy informacyjne. Wyniki kanału TVN24 przez cały miesiąc były znakomite, a w dniach bezpośrednio po wyborach parlamentarnych był to kanał numer jeden na rynku – to niezwykłe osiągnięcie. Warto odnotować również wyniki głównego kanału, który po raz kolejny z dużą przewagą zajął pierwsze miejsce w komercyjnej grupie oraz “Siódemki”, która potwierdziła, że na stałe należy do pierwszej piątki kanałów na polskim rynku.
Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery

Najchętniej oglądanym programem w październikowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 23 października przyciągnęło przed ekrany niemal 2,8 mln osób (SHR 4+: 22%). Drugie miejsce zajął magazyn interwencyjny „Uwaga!”, którego odcinek z 18 października obejrzało prawie 1,7 mln widzów (SHR 4+: 13%). Ponad 1,6 mln widzów obejrzało 19 października teleturniej “Milionerzy” (SHR 4+: 13,2%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce w zestawieniu.

W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem. „Dzień Dobry TVN” był liderem swojej kategorii wśród widowni komercyjnej w dni robocze (SHR 20-54: 8,8%), a wydania weekendowe zdeklasowały konkurencję w obu grupach demograficznych, osiągając udziały na poziomie 7,7% wśród widowni 4+ oraz 9,8% wśród widzów w wieku 20-54.

Rekordowe wyniki stacji newsowych TVN Warner Bros. Discovery

Wzmożone zapotrzebowanie na wiarygodne źródło informacji związane z wyborami parlamentarnymi przyczyniło się do bezprecedensowych wyników oglądalności kanałów informacyjnych grupy w październiku. TVN24 był w minionym miesiącu trzecim najchętniej oglądanym kanałem w grupie wszystkich widzów spośród wszystkich dostępnych w Polsce, a czwartym wśród widzów 20-54. Stacja zdominowała także zestawienie oglądalności kanałów informacyjnych w kraju.

02:00-25:59, Live + VOSDAL
Kanały z największym udziałem w październiku w grupie wszystkich widzów 4+
02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

TVN24 osiągnął najwyższą oglądalność w grupie wszystkich widzów w swojej historii (SHR 4+: 7,3%) oraz drugi najwyższy wynik oglądalności – po marcu 2022 r. – od początku istnienia stacji w grupie komercyjnej (SHR 20-54: 5%). Dla TVN24 BiS był to najlepszy październik w historii zarówno w grupie wszystkich widzów (SHR: 0,6%) jak i w grupie komercyjnej (SHR: 0,5%). Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 7,9% udziału w grupie wszystkich widzów. W październiku TVN24 w grupie 4+: 7,3%; TVN24 Bis 0,6%.

“Fakty” TVN kolejny miesiąc były liderem wśród programów informacyjnych. Na antenach TVN i TVN24 BiS program oglądało łącznie 22,3% wszystkich widzów i 23,3% widowni w grupie komercyjnej.

Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w październiku stronę odwiedziło niemal 13,2 mln Realnych Użytkowników, prawie trzy razy więcej niż stronę Polsat News. Wyborczy październik był rekordowym miesiącem w historii portalu. Wśród domen w kategorii informacje i publicystyka tvn24.pl wyprzedziło: WP.pl, Interia.pl oraz Gazeta.pl. Także wśród grup mediowych w tej kategorii, newsowe strony TVN miały większą liczbę użytkowników od stron WP, Interia-Polsat czy Agory.

Duże zainteresowanie ofertą VOD Warner Bros. Discovery

W październiku portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało 6,4 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły “Meg 2: Głębia”, “Rick i Morty” oraz “Egzorcysta papieża”. Wśród najpopularniejszych treści minionego miesiąca w Playerze znalazły się: “Hotel Paradise Extra”, “Top Model”, “Ślub od pierwszego wejrzenia”, “Kuchenne rewolucje” oraz “Lipowo”.

Sukces TVN Warner Bros. Discovery w digitalu

W październiku TVN Warner Bros. Discovery miał rekordowy zasięg w polskim Internecie – wszystkie platformy i strony internetowe należące do grupy zostały odwiedzone przez ponad 16,5 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 56% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 44,5% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom, tym samym dominując w swojej kategorii. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały imponujące wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl z 18,8%, dziendobry.tvn.pl z 13,2%, Player z 10%, HBO Max z 10% oraz VOD.pl z 4,7%. Grupa TVN WBD osiągnęła tym samym świetne wyniki w kategoriach tematycznych: strony grupy mediowej w kategorii “Informacje i publicystyka” zajęły pozycję trzecią w zestawieniu popularności, a w kategorii “Platformy streamingowe/VOD” grupa zajęła pozycję drugą.

podziel się: