TVN Warner Bros. Discovery wygrywa z konkurencją we wrześniu

TVN Warner Bros. Discovery po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera na polskim rynku medialnym. W minionym miesiącu grupa osiągnęła udział na poziomie 24% w widowni komercyjnej 20-54. Poszczególne stacje i programy telewizyjne, a także produkcje dostępne w serwisach streamingowych nadawcy cieszyły się znaczną popularnością.
  • TVN był najchętniej wybieraną przez widzów stacją telewizyjną w Polsce we wrześniu - stacja znalazła się na czele zestawienia Big5 z SHR na poziomie 8,4% w grupie demograficznej 20-54.
  • Kanał TVN7 zanotował wzrost widowni o 17,4% w grupie komercyjnej w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.
  • Stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej 20-54 (SHR 3,4%), jak i w grupie 4+ (SHR 5,5%).
  • Najpopularniejszy kanał lifestyle’owy TVN WBD, TVN Style, był we wrześniu liderem swojej kategoii i osiągnął udział w widowni na poziomie 0,4% w grupie 20-54.

Kanały TVN Warner Bros. Discovery z najlepszymi wynikami oglądalności we wrześniu

TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54. Kanały grupy medialnej osiągnęły w minionym miesiącu 24% udziału w rynku.

Udział największych grup medialnych we wrześniu 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54

02:00-25:59, Live + VOSDAL
02:00-25:59, Live + VOSDAL

Stacja TVN z udziałem na poziomie 8,4% w grupie deomograficznej 20-54 uplasowała się na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4,5%.

Udział stacji Big5 we wrześniu 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54

02:00-25:59, Live + VOSDAL
02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Po raz kolejny udowodniliśmy, że jeśli chodzi o widownię w grupie komercyjnej, to nie mamy sobie równych na polskim rynku. Utrzymaliśmy bezapelacyjnie pierwsze miejsce zarówno jako grupa TVN WBD, jak i pośród kanałów telewizyjnych, wśród których stacja TVN wyraźnie wyprzedziła konkurencję. Silna pozycja “Faktów” i TVN24 to już właściwie oczywistość, trudno byłoby się spodziewać, że będzie inaczej w gorącym okresie kampanii wyborczej. Chciałbym natomiast zwrócić uwagę na bardzo dobre wyniki Siódemki, której pozycja w “wielkiej piątce” kanałów telewizyjnych jest już mocno ugruntowana.
Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.

Programem, który przyciągnął największą rzeszę widzów przed ekrany we wrześniu były “Fakty”. Wydanie z 25 września obejrzało ponad 2,3 mln widzów (SHR 4+: 20,6%). Drugą najpopulrniejszą propozycją był magazyn interwencyjny „Uwaga” – 28 września program zobaczyło niemal 1,8 mln osób (SHR 4+: 14,3%). Blisko 1,5 mln widownia oglądała 28 września także zmagania uczestników teleturnieju “Milionerzy” (SHR 4+: 12,1%), a wynik ten zapewnił programowi trzecie miejsce w rankingu popularności minionego miesiąca.

We wrześniu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem wśród widowni komercyjnej. Weekendowe wydania „Dzień Dobry TVN” osiągnęły udział w rynku na poziomie 8,7%, a w dni robocze program osiągał wynik 10,2% SHR, co pozycjonuje “Dzień dobry TVN” jako lidera w swojej kategorii.

Dominacja TVN Warner Bros. Discovery w kategorii news

“Fakty” TVN kolejny miesiąc były liderem wśród programów informacyjnych. Na antenach TVN i TVN24 BiS program oglądało łącznie 21,4% wszystkich widzów i 22,7% widowni w grupie komercyjnej.

We wrześniu TVN24 umocnił swoją pozycję na czele kanałów informacyjnych. Stacja osiągnęła 5,5 % udziału w rynku w grupie 4+ oraz 3,4 % w grupie komercyjnej. Całe portfolio newsowe nadawcy, na które składają się stacje TVN24 i TVN24 BiS, zanotowało SHR na poziomie 6% w grupie wszystkich widzów oraz 3,8% w grupie demograficznej 20-54.

Duże zainteresowanie ofertą VOD Warner Bros. Discovery

We wrześniu portfolio VOD Warner Bros. Discovery – HBO Max, Player oraz VOD.pl – miało 6,2 mln Realnych Użytkowników. W minionym miesiącu szczególną popularnością na platformie HBO Max cieszyły się tytuły “Szadź”, “Flash” oraz “Twisted Metal”. Z kolei widzowie platformy Player najchętniej oglądali: “Hotel Paradise Extra”, “Lipowo. Zmowa Milczenia” i “Top Model”.

Sukces TVN Warner Bros. Discovery w digitalu

We wrześniu wszystkie platformy i strony internetowe należące do TVN Warner Bros. Discovery zostały odwiedzone przez blisko 14,5 milionów Realnych Użytkowników, czyli niemal 50% wszystkich aktywnych internautów w Polsce. Portal TVN24.pl zdobył 34,9% udziału w rynku stron internetowych poświęconych informacjom, tym samym dominując w swojej kategorii. Pozostałe wiodące marki grupy mediowej również uzyskały imponujące wyniki pod względem zasięgu, w tym TVN.pl z 17,7%, dziendobry.tvn.pl z 11,9%, Player z 10,2%, HBO Max z 9,4% oraz VOD.pl z 4%.

podziel się: