Wydarzeniu towarzyszyła Gala, podczas której wręczono statuetki "Tytanowe Oko" oraz nagrodę Operatorów Telewizji Kablowej "Złota PIKE”. Kapituła konkursu przyznała nagrodę "Tytanowe Oko" w kategorii „Wydarzenie Roku” grupie Warner Bros. Discovery w Polsce za organizację obchodów 100-lecia powstania wytwórni Warner Bros. Studios. Statuetkę odebrała Kasia Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.
W symboliczny sposób w tym roku bracia Warner wrócili do domu, do Polski, właśnie dzięki obchodom stulecia ich studia i odsłonięcia ich gwiazdy tutaj w Łodzi. Zapraszam bardzo serdecznie do odwiedzenia Łódzkiej Alei Gwiazd przy ulicy Piotrkowskiej. Czujemy się szczególnie wyróżnieni nagrodą "Tytanowe Oko", bo jest to jednocześnie nasze stulecie i pięćdziesięciolecie Międzynarodowej Konferencji PIKE.
Albert, Sam, Harry oraz Jack – polscy imigranci żydowskiego pochodzenia – dokładnie 4 kwietnia 1923 r. założyli wytwórnię filmową, która obecnie jest jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Ich historia jest spełnieniem amerykańskiego snu. Wyprodukowali „Casablankę”, „Bullita” i „Chłopców z ferajny”, wprowadzili także do kin pierwszy film dźwiękowy, za który otrzymali Oscara.
Od swych początków Warner Bros. Studios zgromadziło imponujący dorobek dzięki wizjonerskiej dalekowzroczności i postępowi technologicznemu. Od 100 lat firma Warner Bros. jest kolebką ważnych dzieł kinematografii, mających znaczący wpływ na branżę i widzów. Ogromna biblioteka Warner Bros., uważana za jedną z najbardziej prestiżowych i największych na świecie, obejmuje ponad 12 500 filmów fabularnych i 2400 seriali, na które składa się ponad 150 000 odcinków.
W konkursie o nagrodę “Tytanowe Oko” kapituła przyznała także grupie Warner Bros. Discovery wyróżnienie w kategorii „Działania CSR”. Otrzymała je inicjatywa „Różni i dumni”, czyli projekt na rzecz wsparcia społeczności LGBTQ+ w Polsce. Nominację w kategorii “Polska Produkcja Telewizyjna Roku” uzyskał serial Player Original „Pati”. Wyróżnienia w imieniu Warner Bros. Discovery w Polsce przyjęli Dorota Żurkowska, SGVP – Revenue oraz Jan Mróz, VP – Communication and Public Affairs.